• TSZ

Što je digitalna transformacija?

Updated: Mar 3

Je li ovo još jedan u nizu ispraznih članaka na temu buzzworda - digitalna transformacija? NIJE!


Ovo je priča o SNAKE timu iz jedne male Hrvatske koji provode ideju potpuno čiste modne industrije. Industrije koja danas, samo na razini EU, generira godišnje 195 milijuna tona CO2 i troši 46 milijardi m3 vode, dok je na svjetskoj razini odgovorna za 1/5 industrijskog zagađenja vode, 6% globalnih emisija stakleničkih plinova i za 20-35% mikroplastike ispuštene u svjetska mora.


Iako je većini na prvu njihova ideja neshvatljiva, sami smo se uvjerili da će kroz vrijeme imati globalni potencijal. Nisu li zapravo uobičajeno svjetski poznate ličnosti na svojim počecima bile neshvaćene?!

A koja je ideja?


Šokirana trendom jednokratne kupnje i korištenja odjeće radi objave fotografije na Instagramu te potom bacanja odjevnih predmeta, Gala Vrbanić (liderica SNAKE tima) je osmislila rješenje kojim se želi promijeniti način konzumiranja mode - usmjeriti izgradnju modnog identiteta u digitalnu sferu. To rješenje je tehnološki napredna digitalna platforma, koja će uz primjenu AR-a (augmented reality = proširena stvarnost) omogućit korištenje digitalne odjeće, razvoj nepreglednih modnih digitalnih identiteta i zadovoljenje potrebe za stvaranjem velike količine sadržaja za društvene mreže, a sve bez kupnje fizičke odjeće.

Primjena platforme namijenjena je modnim brendovima i svima nama krajnjim korisnicima, a ističe se po tome što je dostupna korisnicima svih socio-ekonomskih pozadina, bez ograničenja za spol/rod/veličinu, a djeluje na promjenu ponašanja u smjeru održivosti.


Skromni izračuni su pokazali kako će promjenom navika te konzumacijom digitalne odjeće utjecati na smanjenje emisije CO2 koju 14.191 automobil ispusti u jednoj godini te na smanjenje potrošnje vode koju 178.849 ljudi potroši za svog života.

Sa svojom idejom SNAKE tim je ušao u top 3 od 766 prijavljenih iz 39 zemalja na europskom natječaju The European Social Innovation Competition (EUSIC) za 2020. godinu, čija tema je bila Reimagine Fashion. Tako je jedan mali tim iz Hrvatske stao uz bok timovima iz zemalja poput Njemačke, Francuske, Nizozemske, UK-a, Belgije, Danske. Koliki interes modne javnosti su pobudili, najbolje se vidi iz činjenice da su ih intervjuirali iz svjetskih modnih magazina, kao što su: Vogue USA, Vogue Italia, Paper Magazine, Coeval Magazine, SPUR magazine, The Love Magazine, Times i dr.

Kako je SNAKE digitalno transformirao modnu industriju gledat ćemo u godinama koje su pred nama....a za naš drugi roćkas počastili smo se digitalnim odijevanjem - corona free, no shipping, no waste, only pleasure :)

***

Izvori vizuala: SNAKE tim

Ostali izvori: https://eusic.challenges.org/

81 views0 comments